
Într-un interviu, Mark Reuss, președintele General Motors, a respins concepțiile greșite despre vehiculele electrice. Bill Pugliano/Getty Images
Președintele General Motors a vorbit cu Insider despre vehiculele electrice pe măsură ce GM se îndepărtează de arderea internă.
Mark Reuss spune că echipele de motoare cu ardere internă și de vehicule electrice pot coexista.
El a sugerat că noua tehnologie a bateriei ar putea rezolva grijile legate de supraîncărcarea rețelei.
Pe măsură ce vehiculele electrice intră pe piață, ideile greșite abundă cu privire la mașini și la modul în care producătorii auto pot rămâne profitabili în timp ce renunță la motorul cu ardere internă, spune Mark Reuss, președintele General Motors.
GM caută să se poziționeze ca lider în vehiculele electrice, punând miliarde de dolari pentru electrificarea flotei sale și promițând un viitor fără emisii de combustibili fosili. Dar Reuss a spus că a fi o companie de mașini moștenită care concurează cu Tesla, Rivian și Lucid poate crea confuzie atât în rândul consumatorilor, cât și în rândul experților din industrie.
Reuss s-a întâlnit recent cu Insider pentru a clarifica câteva aspecte ale pieței vehiculelor electrice așa cum o vede el astăzi.
Companiile nu au nevoie de hibrizi pentru a reduce decalajul cu vehiculele electrice complete
Unii producători de automobile au făcut tranziția la liniile electrice cu o oprire la boxe: hibrizi. Toyota, de exemplu, a investit în hibrizi pe lângă produse electrice și, ca urmare, s-a confruntat cu scepticismul din partea industriei.
„Nu ne vom dilua investiția cu hibrizi”, a spus Reuss, adăugând că producătorul auto se așteaptă ca afacerea sa cu vehiculele electrice să fie profitabilă până în 2025. GM a încetat să mai producă ultimul său hibrid, Chevrolet Volt, în 2019.
„Dacă te uiți la unele dintre celelalte companii care fac sau au semnalat că vor avea o gamă complet electrică, imaginea profitabilității este destul de diferită”, a spus Reuss.
Echipele EV și cu motoare cu ardere internă nu trebuie separate
Lângă computerul lui Reuss, în biroul său de la Centrul Tehnologic al GM, este un autocolant albastru pe care scrie „coexistă”.
Nu este autocolantul obișnuit Coexist care prezintă diferite simboluri religioase și culturale – acesta are părți ale motorului cu ardere internă și părți ale bateriei, semnalând abordarea GM de a integra inginerii săi de propulsie.
„Aceasta este atitudinea”, a spus Reuss. „Oamenii merg înainte și înapoi”.
Între timp, Ford, rivalul GM, a decis recent să-și împartă afacerile pe gaz și EV în divizii operaționale separate, în încercarea de a permite afacerii EV să funcționeze independent, în timp ce partea alimentată cu gaz continuă să alimenteze profitul Ford.
VE-urile nu vor supraîncărca rețeaua electrică
Mulți oameni își fac griji că infrastructura electrică învechită nu poate face față unui aflux de încărcare a bateriilor auto.
Reuss spune că GM și alții din industrie lucrează deja pentru a rezolva această problemă cu tehnologia de stocare a energiei și de partajare a energiei de la vehicul la rețea. Pentru GM, acest lucru este gestionat de un nou departament numit GM Energy, despre care Reuss a spus că va oferi un produs conceput pentru a trimite energia neutilizată înapoi în rețeaua electrică la orele de vârf.
„Oamenii spun: „Oh, nu există nicio posibilitate ca rețeaua să suporte vehiculele electrice”, a spus Reuss. — Nu, nu este adevărat.
Experiența de încărcare și experiența de conducere nu sunt aceeași!
Reuss a spus că poate fi frustrant să vezi că șoferii evaluează vehiculele doar pe baza experienței de încărcare.
Deși a recunoscut că infrastructura plug-in are un drum lung de parcurs, el a spus că GM și-a construit vehiculele electrice pentru a conduce până la un vehicul alimentat cu gaz între încărcări.
El a adăugat că GM, prin parteneriate cu companiile de încărcare și alte stații de alimentare, lucrează și la modalități de îmbunătățire a încărcării, astfel încât șoferii să se poată concentra pe munca pe care inginerii le-au pus în experiența de conducere pentru vehicule precum Cadillac Lyriq și GMC Hummer EV.
„Totul vine”, a spus Reuss. “Este perfect încă? Nu.”
Consolidarea industriei de încărcare va fi OK pentru șoferii de vehicule electrice
Chiar dacă industria încărcării vehiculelor electrice se încălzește, startup-urile care au inundat-o în ultimii câțiva ani se confruntă cu vremuri mai grele. Un val de fuziuni și achiziții este probabil să reducă numărul de companii, dar Reuss a spus că nu este neapărat un lucru rău.
„Nu cred că este nesănătos”, a spus Reuss despre activitate. „Nu toată lumea ar trebui să poată câștiga bani doar așa.
„De aceea cred că parteneriatele pot fi foarte, foarte bune”, a adăugat el. „Oamenii care realizează asta și pun banii în locurile potrivite pentru oameni vor beneficia”.
